• E-mail:office@certinspect.ro

  • Telefon:+40 746 230 810

  • Str. Zambilelor 96
    Etaj 1, Sector 2, Bucuresti

ISO/IEC 20000 -1 Managementul serviciilor

ISO/IEC 20000 -1 Managementul serviciilor

Standardul ISO/IEC 20000-1:2018 defineste cerintele pentru un furnizor de servicii la o calitate acceptata de clientii sai. 

Domeniul de aplicare al acestui standard, definit mai clar in ISO/IEC 20000-3, se refera in principal la gestionarea serviciilor de mentenanta, suport, asistenta tehnica in domeniul IT sau care se bazeaza pe tehnologii IT.  Astfel, organizatiile care doresc certificarea in baza ISO/IEC 20000-1 trebuie sa aiba in vedere ca domeniul de certificare pentru sistemul de management al serviciilor poate fi diferit de cel care apare pe certificatul emis in baza standardului ISO 9001.

Organizatiile care isi implementeaza cerintele ISO/IEC 20000-1, trebuie sa aiba definite SLA-uri (acorduri de furnizare ale serviciilor) cu clientii, sa aiba implementate procese precum: gestionarea schimbarilor (change management), a incidentelor (incident management), a securitatii informatiilor (information security management), gestionarea capacitatii de livrare a serviciilor (capacity management),  raportarea nivelului de functionare al serviciilor (service reporting) etc.

CERTINSPECT REGISTER poate realiza certificarea sistemului de management al serviciilor conform ultimei editii a standardului ISO/IEC 20000-1.